jueves, 1 de diciembre de 2016

L’Educació Física a l’escola

Si es té en compte que la selecció d'una àrea representa la definició dels continguts que es deriven directament dels objectius generals de l'educació primaria, i que aquests fan referència al desenvolupament de les capacitats de la persona: cognitives, motrius, d'autonomia i d'equilibri personal, de relació interpersonal i de relació social, entendrem perquè l'area d'educació física ocupa un lloc entre la resta d'àrees que conformen el currículum de l'educació primaria.


L'àrea d'educació física rep el seu nom d'aquella disciplina a partir de la qual s'han estructurat els seus continguts d'aprenentatge, però la denominació d'àrea i no de disciplina fa referència al fet que, per sobre de tot, es persegueix la formació integral dels alumnes i, per tant, implica l'educació de tots els àmbits de la persona. En aquest sentit, l'educació física s'ha d'entendre com aquella agrupació de continguts que, entorn a la motricitat, han de permetre la consecució d'uns objectius que abastin totes les capacitats de l'ésser huma.

González Muñoz (1993) intenta, a través de l'anàlisi d'algunes de les funcions de l'educació física, justificar l'àrea com aquella que contribueix al desenvolupament integral dels nens en edat escolar mitjanqant la motricitat.

En resum, l'educació física adquireix tota la seua identitat a la primària perquè s'adapta no tan sols a les necessitats de moviment i d’expressió i de relació que tenen els nens de 6 a 12 anys, sinó perquè participa a través de la motricitat al desenvolupament de la globalitat de la persona.



No hay comentarios:

Publicar un comentario