Benvinguts,
La Unitat Didàctica que hem triat per a desenrotllar la nostra temàtica PLE (entorn personal d’aprenentatge), s’anomena “A què jugaven els nostres avis?”. Aquesta UD va dirigida als alumnes de sisè i està inclosa en el bloc 5 dels continguts de l’àrea d’Educació Física: “Jocs i activitats esportives”. Està pensada per treballar-se a finals del 2n trimestre atés que comença a fer millor oratge i l’alumnat pot jugar després durant les vacances de Pasqua.
Al voltant d’aquesta UD versaran tots els recursos que vos oferirem en aquest blog i que té com a finalitat proporcionar als alumnes, una sèrie de jocs tradicionals, característics del nostre entorn afavorint la recuperació d’un repertori de jocs i elements lúdics que formen part de la nostra cultura.
Últimament l’activitat física dels alumnes es redueix quasi exclusivament a les clases d’Educació Física de l’escola a causa de la vida en les ciutats, el temps dedicat als estudis, la televisió, als vídeo jocs i en definitiva a la vida més passiva que porten la gran majoria dels alumnes.
Per tot això els jocs populars i tradicionals són una bona manera de, per un costat, treballar part dels continguts de l'àrea d'educació física que fan referència als jocs tradicionals, i per un altre costat, fer tot un treball en valencià de manera que l'alumnat tinga un momento més per a usar la nostra llengua i aprenga a jugar usant-la.
Aquesta UD es planteja en 6 sesions i hi haurà lliçons que es realitzaran a l’aula, i d’altres al pati ja que una part de la unitat requereix el treball amb les TIC de manera que caldrà anar a l’aula d’informàtica. Hi haurà també una sessió que es pot fer, o bé a la biblioteca o bé dur els materials i publicacions a l’aula d’informàtica.
També hi ha la possibilitat de treballar transversalment alguns continguts des de l’àrea de plàstica per a elaborar materials, dibuixos, etc.
Els objectius d'aprenentatge que pretenem que aconseguisquen els alumnes després de finalitzar aquesta UD, és que siguen capaços de:
- Conéixer i practicar els jocs i esports tradicionals i populars de la Comunitat Valenciana, com a elements per a conéixer la seua història i costums.
- Fomentar la comprensió lectora com a mitjà de busca i intercanvi d’informació i comprensió de les normes de joc.
- Utilitzar les tecnologies de la informació i la comunicació com a recurs de suport a l’àrea.
- Participar en activitats físiques compartint projectes, establint relacions de cooperació per a aconseguir objectius comuns, resolent per mitjà del diàleg els conflictes que puguen sorgir i evitant discriminacions per característiques personals, de gènere, socials i culturals.
- Desenrotllar la iniciativa individual i l’hàbit de treball en equip, acceptant les normes i regles que prèviament s’establisquen.
- Utilitzar les destreses bàsiques de la llengua (escoltar, parlar, llegir, escriure i conversar) eficaçment en l'activitat escolar tant per a buscar, arreplegar, processar informació, elaborar i memoritzar conceptes, com per a escriure textos propis de l'àmbit acadèmic amb iniciativa, responsabilitat i esforç.
- Llegir amb fluïdesa i entonació adequades, comprendre distints tipus de textos adaptats a l'edat, i utilitzar la lectura com a mitjà per a ampliar el vocabulari.
- Comprendre textos de gèneres diversos adequats quant a temàtica i complexitat, així com iniciar-se en els coneixements de les convencions específiques del llenguatge de les diferents tipologies textuals (expositiu, argumentatiu i instructiu).
Tasca final:
- Organitzar una jornada de jocs tradicionals amb grups de diferent nivell del mateix centre.
- Elaborar un document on es recullen tots els jocs de la jornada, per a publicar-lo en format de dossier, fullet... o en format multimèdia (blog, pàgina web, webquest).
Espere que vos agrade i que tragueu partit d'este blog, ja que abans que res, serà un espai d'aprenentatge per a ambdós.
No hay comentarios:
Publicar un comentario